В Україні Національний тиждень безбар’єрності – щорічна інформаційна кампанія, яка триває з 19 до 25 травня.

  • 35

Національний тиждень безбар'єрності

Національний тиждень безбар’єрності – привернення  уваги  до важливості створення інклюзивного середовища з рівним доступом до інформації та послуг для всіх громадян, незалежно від фізичних, сенсорних чи інших особливостей.

Національний тиждень безбар’єрності проводиться в рамках стратегії створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року, за ініціативи першої леді України Олени Зеленської. У квітні Кабінет Міністрів України оновив цю Національну стратегію та затвердив План заходів на 2025 – 2026 роки з її реалізації. Стратегія охоплює ключові сфери суспільного життя – освіту, охорону здоров’я, інфраструктуру, цифровізацію та комунікації.

Безбар’єрність не лише про комфортне фізичне середовище, йдеться про рівний доступ до  контенту, зокрема для людей із порушеннями слуху, зору чи когнітивними особливостями. Оскільки медіа є  ключовими джерелами поширення інформації, новин про освіту та культуру, для Національної ради важливе забезпечення інклюзивного, достовірного й позбавленого стереотипів медіаконтенту. Регулятор системно працює над тим, щоб український медіапростір був доступним і безпечним для всіх.

Протягом тижня по всій країні відбуваються обговорення, мистецькі акції та просвітницькі заходи, що об’єднують державу, громадські організації, бізнес і медіа. Особлива увага приділяється формуванню культури поваги до гідності кожної людини, незалежно від її віку, фізичних можливостей, статі чи соціального статусу.