Рішення 866 52 сесія 8 скликання Про затвердження Положення про відділ «Центр надання адміністративних послуг» Северинівської сільської ради в новій редакції

  • 76

                  

УКРАЇНА

СЕВЕРИНІВСЬКА  СІЛЬСЬКА  РАДА
ЖМЕРИНСЬКОГО РАЙОНУ
ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

Фото без описуРІШЕННЯ  №__866

 

від « 30 »  жовтня  2024 року                                              52 сесія 8 скликання

с. Северинівка

 

Про затвердження Положення  про відділ «Центр надання

адміністративних послуг» Северинівської сільської

ради в новій редакції

 

Відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги»,  постанови Кабінету Міністрів України від 20.02.2013 року № 118 «Про затвердження Примірного положення про центр надання адміністративних послуг (зі змінами), керуючись ст. 26, ч. 4 ст. 54, ч. 1 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільська рада ВИРІШИЛА:

         1. Затвердити Положення про відділ «Центр надання адміністративних послуг» Северинівської сільської ради в новій редакції (додається).

         2. Визнати таким, що втратило чинність, рішення 6 сесії сільської ради              8 скликання від 18.02.2021 року №65 «Про створення відділу «Центр надання адміністративних послуг» Северинівської сільської ради та затвердження Положення».

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з  питань освіти, культури, охорони здоров’я, фізкультури, спорту та соціального захисту населення, прав людини, законності, депутатської діяльності,                 етики (Тетяна ТРАЧ). 

 

 

 

                 Сільський голова                                      Василь МАЛЯРЧУК

 

Додаток 1

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення 52 сесії сільської ради 8 скликання

від __ жовтня 2024 р. № ___

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про  відділ «Центр надання адміністративних послуг»

Северинівської сільської ради

 

1. Відділ «Центр надання адміністративних послуг» Северинівської сільської ради (далі - Центр) є структурним підрозділом Северинівської сільської ради. Центр утворюється з метою забезпечення надання адміністративних послуг Северинівською сільською радою.

2. Рішення щодо утворення, ліквідації або реорганізації Центру як структурного підрозділу Северинівської сільської ради приймається Северинівською сільською радою.

Вибір місця розташування Центру, його територіальних підрозділів та віддалених (у тому числі пересувних) робочих місць адміністраторів здійснюється в межах Северинівської сільської територіальної громади, яку він обслуговує, з урахуванням територіальної доступності, яка визначається відповідно до частини четвертої статті 12 Закону України “Про адміністративні послуги”.

3. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, рішеннями центральних та місцевих органів виконавчої влади, рішеннями Северинівської сільської ради Жмеринського району Вінницької області, виконавчого комітету Северинівської сільської ради, розпорядженнями сільського голови, Положенням про відділ «Центр надання адміністративних послуг».

4. Основними завданнями Центру є:

1) організація надання адміністративних послуг у найкоротший строк та за мінімальної кількості відвідувань суб’єктів звернень;

2) спрощення процедури отримання адміністративних послуг та поліпшення якості їх надання;

3) забезпечення інформування суб’єктів звернень про вимоги та порядок надання адміністративних послуг, що надаються через адміністратора;

4) проведення моніторингу якості надання адміністративних послуг відповідно до частини четвертої статті 7 Закону України “Про адміністративні послуги”, визначення та вжиття заходів до підвищення рівня якості їх надання, оприлюднення інформації про результати моніторингу та вжиті заходи;

5) забезпечення процесу автоматизації прийому документів та надання адміністративних послуг шляхом використання інформаційних систем та систем електронного документообігу.

5. Центром забезпечується надання адміністративних послуг адміністратора шляхом його взаємодії з суб’єктами надання адміністративних послуг.

На підставі узгоджених рішень органу, що прийняв рішення про утворення Центру, та суб’єкта надання адміністративних послуг окремі адміністративні послуги можуть надаватися через Центр посадовими особами такого суб’єкта. Зазначені послуги надаються виключно у разі, коли вони не можуть бути надані у Центрі адміністратором або їх надання адміністратором є значно гіршим для інтересів суб’єктів звернення та/або публічних інтересів. В узгоджених рішеннях зазначаються обґрунтування їх прийняття.

Посадові особи суб’єктів надання адміністративних послуг зобов’язані дотримуватися вимог щодо часу прийому та інших вимог до організації роботи у Центрі, встановлених органом, що прийняв рішення про утворення Центру.

Перелік адміністративних послуг, які надаються через Центр, визначається Северинівською сільською радою.

Перелік адміністративних послуг, які надаються через Центр, повинен обов’язково включати:

адміністративні послуги, суб’єктом надання яких є відповідна рада (її виконавчі органи або посадові особи);

адміністративні послуги органів виконавчої влади та адміністративні послуги, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов’язковими для надання через центри, за переліком, визначеним відповідно до частини сьомої статті 12 Закону України “Про адміністративні послуги”.

 

6. В Центрі, за рішенням Северинівської сільської ради, також може здійснюватися прийняття звітів, декларацій та скарг, надання консультацій, прийняття та видача документів, не пов’язаних з наданням адміністративних послуг, укладення договорів і угод представниками суб’єктів господарювання, які займають монопольне становище на відповідному ринку послуг, які мають соціальне значення для населення (водо-, тепло-, газо-, електропостачання тощо).

Суб’єктам звернення надається можливість самостійно звернутись за отриманням адміністративних послуг, які надаються в електронній формі, за допомогою безоплатного використання ними місць для самообслуговування.

 

7. У приміщенні, де розміщується Центр, можуть надаватися супутні послуги (виготовлення копій документів, ламінування, фотографування, продаж канцелярських товарів, надання банківських послуг тощо).

Добір суб’єктів господарювання для надання супутніх послуг здійснюється органом, що утворив Центр, на конкурсній основі за критеріями забезпечення мінімізації матеріальних витрат та витрат часу суб’єкта звернення, а також з урахуванням вимог законодавства у сфері оренди державного та комунального майна.

Забороняється відносити до супутніх послуг надання консультацій та інформації, пов’язаних з наданням адміністративних послуг, продаж бланків заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання адміністративних послуг, а також надання допомоги в їх заповненні, формуванні пакета документів.

 

8. У приміщенні, де розміщується Центр, за рішенням органу, що його утворив, проводяться соціальні, культурні, просвітницькі та інші заходи, спрямовані на задоволення потреб та інтересів міської, селищної, сільської територіальної громади, розвиток громадянського суспільства, якщо вони не перешкоджають наданню адміністративних послуг.

У Центрі за рішенням органу, що його утворив, може здійснюватися прийом суб’єктів звернення з надання безоплатної правової допомоги.

 

9. Центр повинен бути облаштований у місцях прийому суб’єктів звернень інформаційними стендами, інформаційними терміналами та/або іншими засобами доведення інформації до суб’єктів звернення із зразками відповідних документів та інформацією в обсязі, достатньому для отримання адміністративної послуги без сторонньої допомоги.

За рішенням Северинівської сільської ради, можуть встановлюватися додаткові вимоги щодо обслуговування суб’єктів звернення, зокрема можливість надання суб’єктам звернення консультацій та інформації про хід розгляду їх заяв за допомогою засобів телекомунікації (телефону, електронної пошти, інших засобів зв’язку).

Встановлені вимоги щодо якості обслуговування суб’єктів звернення в Центрі не повинні погіршувати умов надання адміністративних послуг, визначених законом.

10. Суб’єкт звернення для отримання адміністративної послуги в Центрі звертається до адміністратора - посадової особи Северинівської сільської ради, яка організовує надання адміністративних послуг.

11. Адміністратор призначається на посаду та звільняється з посади сільським головою.  Кількість адміністраторів, які працюють в Центрі, визначається рішенням Северинівської сільської ради.

12. Адміністратор має іменну печатку (штамп) із зазначенням його прізвища, імені, по батькові або порядкового номера печатки (штампа) та найменування центру надання адміністративних послуг.

13. Основними завданнями адміністратора є:

1) надання суб’єктам звернень вичерпної інформації і консультацій щодо вимог та порядку надання адміністративних послуг;

2) прийняття від суб’єктів звернень документів, необхідних для надання адміністративних послуг, здійснення їх реєстрації та подання документів (їх копій) відповідним суб’єктам надання адміністративних послуг не пізніше наступного робочого дня після їх отримання з дотриманням вимог Закону України “Про захист персональних даних”;

3) складення у випадках, передбачених законодавством, а також на вимогу суб’єкта звернення заяв в електронній формі, їх друк і надання суб’єкту звернення для перевірки та підписання;

4)  видача або забезпечення надсилання через засоби поштового зв’язку суб’єктам звернень результатів надання адміністративних послуг (у тому числі рішення про відмову в задоволенні заяви суб’єкта звернення), повідомлення про можливість отримання адміністративних послуг, оформлених суб’єктами надання адміністративних послуг;

5) організаційне забезпечення надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання;

6) здійснення контролю за додержанням суб’єктами надання адміністративних послуг строку розгляду справ та прийняття рішень;

7) надання адміністративних послуг, які визначені рішенням Северинівської сільської ради;

8) надання адміністративних послуг в електронній формі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг;

9) складення протоколів про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом;

10) розгляд справ про адміністративні правопорушення та накладення стягнень;

11) консультування суб’єктів звернення щодо отримання ними адміністративних послуг, що надаються в електронній формі, за допомогою безоплатного використання місць для самообслуговування.

 

14. Адміністратор має право:

1) безоплатно одержувати від суб’єктів надання адміністративних послуг, державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління, документи та інформацію, пов’язані з наданням таких послуг, в установленому законом порядку;

2)  погоджувати документи (рішення) в інших органах державної влади та органах місцевого самоврядування, отримувати їх висновки з метою надання адміністративної послуги без залучення суб’єкта звернення;

3) інформувати керівника Центру та суб’єктів надання адміністративних послуг про порушення строку розгляду заяв про надання адміністративної послуги, вимагати вжиття заходів до усунення виявлених порушень;

4) посвідчувати власним підписом та печаткою (штампом) копії (фотокопії) документів і виписок з них, витягів з реєстрів та баз даних, які необхідні для надання адміністративної послуги;

5) виконувати повноваження, передбачені Законом України  «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та  іншими нормативно – правовими актами щодо реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи у встановленому порядку, формування та ведення Реєстру територіальної громади відповідно до закону;

 

6) приймати документи для надання адміністративних послуг у сфері реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи та видача оформлених результатів  виконуються адміністраторами Центру, відповідно до ч.1. ст. 12 Закону України «Про адміністративні послуги»;

 

7) порушувати клопотання перед керівником Центру щодо вжиття заходів з метою забезпечення ефективної роботи Центру.

15. Державний реєстратор є посадовою особою призначається на посаду та звільняється з посади сільським головою в установленому законодавством порядку. Кількість державних реєстраторів, які працюють в Центрі, визначається рішенням Северинівської сільської ради.

1) Державний реєстратор має печатку, зразок та опис якої встановлюється Міністерством юстиції України.

 

2) Державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв з державної реєстрації речових прав та їх обтяжень, державної  реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців.

 

3) Втручання в діяльність державного реєстратора, крім випадків, передбачених законодавством України, забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із Законом.

 

4) Повноваження державного реєстратора передбачені Законом України:

«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та громадських формувань». Прийом документів для надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та видача оформлених результатів  виконуються адміністраторами Центру, відповідно до ч.1. ст. 12 Закону України «Про адміністративні послуги»;

«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Прийом документів для надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав та їх обтяжень та видача оформлених результатів виконуються адміністраторами Центру, відповідно до ч.1. ст. 12 Закону України «Про адміністративні послуги».

 

5) Державний реєстратор може виконувати функції адміністратора Центру.

 

16. Начальник відділу, державний реєстратор (далі Керівник)  Центру є посадовою особою сільської ради та призначається на посаду і звільняється з посади сільським головою в установленому законодавством порядку.

17. Керівник Центру відповідно до завдань, покладених на Центр:

1) здійснює керівництво роботою Центру, несе персональну відповідальність за організацію діяльності Центру;

2) організовує діяльність Центру, у тому числі щодо взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг, вживає заходів до підвищення ефективності роботи Центру;

3)  координує діяльність адміністратора, інших посадових осіб Центру, контролює якість та своєчасність виконання ними обов’язків;

4) організовує інформаційне забезпечення роботи Центру, роботу із засобами масової інформації, визначає зміст та час проведення інформаційних заходів;

5) сприяє створенню належних умов праці в Центрі, вносить пропозиції до Северинівської сільської ради, щодо матеріально-технічного забезпечення Центру;

6) забезпечує визначення потреб у навчанні та навчання, у тому числі з використанням Національної веб-платформи центрів надання адміністративних послуг (Платформи Центрів Дія), адміністраторів, старост та інших осіб, на яких покладається виконання завдань адміністратора, зокрема до початку виконання (у тому числі тимчасово) посадових обов’язків адміністратора або після перерви у роботі понад три місяці, у разі зміни порядку надання послуг, запровадження надання нових послуг;

7) розглядає скарги на діяльність чи бездіяльність адміністраторів;

8) може здійснювати функції адміністратора;

9) виконує інші повноваження згідно з актами законодавства та положенням про Центр.

18. Центр під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з центральними та місцевими органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами або організаціями.

19. З метою забезпечення створення зручних та доступних умов отримання послуг суб’єктами звернень у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці за рішенням Северинівської сільської ради, можуть утворюватися віддалені місця для роботи адміністраторів такого Центру, у яких забезпечується надання адміністративних послуг відповідно до переліку, який визначається рішенням Северинівської сільської ради.

20. Час прийому суб’єктів звернень є загальним (єдиним) для всіх адміністративних послуг, що надаються через Центр та становить – не менш як п’ять днів на тиждень та сім годин на день.

У віддалених робочих місцях адміністраторів Центру (у разі їх створення) час прийому суб’єктів звернень визначається Северинівською сільською радою.

При цьому прийом суб’єктів звернень у Центрі здійснюється без перерви на обід та не менш як один день на тиждень до 20-ї години.

За рішенням Северинівської сільської ради час прийому суб’єктів звернень може бути збільшено.

21. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення діяльності Центру здійснюється за рахунок державного та місцевих бюджетів.

Центри звільняються від плати за підключення (у тому числі обслуговування та використання) до реєстрів, інших інформаційних баз, що використовуються для надання адміністративних послуг, а також від плати за обов’язкове навчання роботі з такими реєстрами. 

 

 

 

Секретар сільської ради                                         Надія Д’ЯКОН