Рішення № 757 44 сесія 8 скликання Про затвердження Програми «Регулювання та розвитку земельних відносин на території Северинівської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки»
УКРАЇНА
СЕВЕРИНІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
ЖМЕРИНСЬКОГО РАЙОНУ
ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
від « 08 » травня 2024 року 44 сесія 8 скликання
с. Северинівка
Про затвердження Програми «Регулювання та розвитку земельних відносин на території Северинівської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки»
Керуючись ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Земельним кодексом України, законами України «Про розмежування земель державної та комунальної власності», «Про землеустрій», Закон України «Про охорону земель», Закону України «Про оцінку земель», «Про державний земельний кадастр», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», з метою здійснення заходів зі створення ефективного механізму регулювання земельних відносин, раціонального використання і охорони земель, розвитку ринку землі та ведення Державного земельного кадастру, сільська рада ВИРІШИЛА:
1.Затвердити Програму «Регулювання та розвитку земельних відносин на території Северинівської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки», далі - Програма ( додаток №1 додається ).
2.Фінансовому відділу Северинівської ради (Наталя ГАМАРНИК) передбачити видатки на реалізацію заходів Програми в межах можливостей бюджету.
3. На постійну комісію Северинівської сільської ради з питань містобудування, будівництва , земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, житлово - комунального господарства, комунальної власності, промисловості, підприємництва та сфери послуг (голова комісії Володимир ПІЯКІВСЬКИЙ)
Секретар сільської ради Надія Д’ЯКОН
Додаток №1
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення 44 сесії сільської ради 8 скликання
травня 2024 року №
Програма
«Регулювання та розвитку земельних відносин на території Северинівської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки»
ПАСПОРТ
Програми «Регулювання та розвитку земельних відносин на території Северинівської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки»
1. |
Ініціатор розроблення Програми |
Северинівська сільська рада |
2. |
Підстава для розроблення Програми |
|
3. |
Розробник Програми |
Відділ землеустрою і земельних ресурсів Северинівської сільської ради |
4. |
Замовник (відповідальний виконавець) Програми |
Северинівська сільська рада |
5. |
Співрозробники Програми |
Відділ бухгалтерського обліку та звітності , фінансовий відділ Северинівської сільської ради
|
6. |
Термін реалізації Програми |
2024 - 2026 роки |
7. |
Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми |
Бюджет Северинівської сільської територіальної громади |
8. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми |
1900 тис. грн., в т.ч.: 2024р.-550 тис. грн. 2025р.-780 тис.грн. 2026р.-570 тис.грн. |
9. |
Контроль за реалізацією Програми |
на постійну комісію Северинівської сільської ради з питань містобудування, будівництва , земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, житлово - комунального господарства, комунальної власності, промисловості, підприємництва та сфери послуг (голова комісії Володимир ПІЯКІВСЬКИЙ)
|
Вступ
Програма «Регулювання та розвитку земельних відносин на території Северинівської сільської територіальної громади на 2024 – 2026роки» (далі - Програма) розроблена на підставі Земельного кодексу України, Бюджетного кодексу України, Законів України “Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України”, “Про місцеве самоврядування в Україні” , “Про землеустрій”, “Про охорону земель”, “Про оцінку земель”, “Про Державний земельний кадастр”, постанови Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 № 695 “Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки” та з метою здійснення заходів зі створення ефективного механізму регулювання земельних відносин, раціонального використання і охорони земель, розвитку ринку землі та ведення Державного земельного кадастру.
Результатом виконання Програми стане підвищення ефективності використання та охорони земель, створення сприятливих умов для ведення господарської діяльності.
Загальна характеристика земельного фонду Северинівської територіальної громади
Площа земель територіальної громади становить 22267,50 га, з них:
- 15747,7274 га сільськогосподарські землі (70,72 %),
- 4473,0873 га - ліси та інші лісовкриті площі (20,09%),
- 913,8473 га - забудовані землі (4,10 %),
- 600,4355 га - під водою (2,70%),
- 532,4025 га - інші землі (2,39 %).
1. Визначення проблем, на розв’язання яких спрямована Програма
Северинівська сільська рада забезпечує регулювання та розвиток земельних відносин на території громади .
Основні проблемні питання:
не виготовлена землевпорядна документація під об’єктами комунальної власності;
потреба у поновленні існуючих та необхідність розроблення генеральних планів населених пунктів громади, у зв’язку з чим ускладнена процедура надання земельних ділянок;
потреба в оновленні планово-картографічних матеріалів земель населених пунктів громади;
потреба у виготовленні нової нормативної грошової оцінки земель населених пунктів;
потреба в програмному забезпеченні
Проведення вищезгаданих та інших землевпорядних робіт потребує відповідного фінансування. За такої умови потрібен ефективний організаційно-економічний механізм реалізації основних вимог в сфері земельних відносин у встановлені строки, а також їх фінансове забезпечення за рахунок місцевих бюджетів, коштів землекористувачів і землевласників, інших джерел фінансування, не заборонених законодавством. Більшість проблемних питань можна вирішити шляхом виконання основних заходів даної Програми.
2. Мета Програми
Мета Програми - розроблення організаційних, економічних та інших заходів, спрямованих на забезпечення збереження, раціонального використання земельних ресурсів та їх охорону, шляхом реалізації державної політики України щодо забезпечення сталого розвитку землекористування, захисту прав власників і користувачів земельних ділянок, а також для створення більш сприятливих умов для залучення інвестицій, наповнення сільського бюджету за рахунок надходжень від земельного податку та орендної плати за землю, забезпечення ефективного використання земельних ресурсів, створення оптимальних умов для суттєвого збільшення соціального, інвестиційного і виробничого потенціалів землі, зростання її економічної цінності, забезпечення потреб населення і галузей економіки у земельних ресурсах.
Результатом виконання Програми має стати підвищення ефективності раціонального використання та охорони земель.
Поряд із зростанням інвестиційного та виробничого потенціалів землі, як самостійного фактора економічного зростання, буде завершено здійснення більш важливих заходів і завдань, необхідних для подальшого розвитку земельних відносин, гарантування прав на землю, формування якісного екологічного середовища у громаді.
3. Шляхи і способи розв’язання проблем.
Програма має сприяти активізації процесу загального розвитку земельних відносин та докорінно поліпшити охорону земельних ресурсів Северинівської сільської територіальної громади
Для розв’язання проблем, пов’язаних з регулювання та розвитку земельних відносин на території Северинівської сільської територіальної громади можливе шляхом виконання наступних завдань:
Виготовлення документацій із землеустрою а саме:
-схем землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць;
- проектів землеустрою щодо встановлення меж територій територіальної громади;
- проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальної одиниці;
- містобудівна документація, яка одночасно є документацією із землеустрою (комплексний плани просторового розвитку територій територіальної громади, генеральні плани населених пунктів, детальні плани територій);
- проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів: (Парку-пам'ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення « Олександрівський парк» та Ботанічної пам'ятки природи місцевого значення « Стодульські платани»;
- проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок;
- проекти землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб;
- проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь;
- проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів;
- проекти землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв);
- технічні документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості);
- технічні документації із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту;
- технічні документації із землеустрою щодо поділу та об’єднання земельних ділянок;
- технічні документації із землеустрою щодо інвентаризації земель;
- технічні документації із землеустрою щодо резервування цінних для заповідання територій та об’єктів;
- технічні документації із землеустрою щодо встановлення меж режимоутворюючих об’єктів культурної спадщини.
Розроблення топографічних планів населеного пункту масштабів 1:500.
Виготовлення нормативної грошової оцінки земель Северинівської сільської територіальної громади.
Виготовлення експертної грошової оцінки земельних ділянок Северинівської сільської територіальної громади.
Здійсненню заходів щодо встановленню меж водоохоронних зон та прибережних смуг для забезпечення раціонального використання природоохоронної території з режимом обмеженої господарської діяльності.
Запровадження ефективних механізмів ринку землі, у тому числі проведення земельних торгів у формі аукціону.
Проведення заходів з меліорації земель та забезпечення функціонування об’єктів інженерної інфраструктури меліоративних систем у належному стан.
Паспортизація усіх водних об’єктів.
Встановлення програмного забезпечення щодо обліку земель Северинівської сільської територіальної громади .
3.1. Встановлення і зміни меж адміністративно-територіальних утворень
Одним із вагомих заходів землевпорядкування є встановлення меж територіально-адміністративних одиниць громади. Чітко сформована територія меж сільської ради створює умови для самостійного вирішення міською радою усіх питань місцевого життя за законодавством України та повної економічної самостійності
На теперішній час існуючі межи населених пунктів громади зазнали значних змін і не відповідають сучасним вимогам. Це має негативний вплив на розвиток громади, управління земельними ресурсами, формування адекватної системи оподаткування.
Для усунення цієї проблеми програмою передбачається реалізація головних завдань щодо подальшого реформування земельних відносин в громаді шляхом обґрунтованого формування територій та встановлення і зміни меж населених пунктів.
Для встановлення і зміни меж адміністративно-територіальних утворень розробляються проекти землеустрою щодо встановлення і зміни меж відповідних адміністративно-територіальних утворень.
Проекти землеустрою щодо встановлення і зміни меж адміністративно-територіальних утворень розробляються для створення повноцінного життєвого середовища та створення сприятливих умов їх територіального розвитку, забезпечення ефективного використання потенціалу територій із збереженням їх природних ландшафтів та історико-культурної цінності, з урахуванням інтересів власників земельних ділянок, землекористувачів, у тому числі орендарів, і затвердженої містобудівної документації.
Проекти формування територій і встановлення меж населених пунктів складаються з метою створення територіальних умов для самостійного вирішення міською радою та її виконавчими органами усіх питань місцевого життя, виходячи з інтересів населення, що проживає на даній території, на підставі законодавства України та повної економічної самостійності.
Обґрунтоване формування території та встановлення меж населених пунктів дасть можливість упорядкувати адміністративно-територіальний поділ, вирішити питання соціального захисту населення, розміщення забудови, раціонального використання земель громади, справедливого оподаткування та ведення контролю за використанням і охороною земель.
3.2. Інвентаризація земель і ведення автоматизованого обліку
Одним із важливих заходів земельної реформи та перетворення земель на потужній ресурс соціально-економічного розвитку Северинівської територіальної громади є здобуття достовірних та повних відомостей щодо площі, складу та якісних характеристик земель, про землекористувачів та землевласників (юридичних та фізичних), врегулювання суміжних меж. Достовірні дані про площі, межі, склад угідь та конфігурацію земельних ділянок надають можливість прогнозувати використання земель, передбачати надходження, обґрунтовано нараховувати земельний податок, сприяти здійсненню раціональної політики у сфері формування ринку землі. Важливо знати, які земельні ділянки не використовуються, або використовуються нераціонально, не за цільовим призначенням, всупереч вимогам земельного та природоохоронного законодавства. Засобом набуття таких знань служить інвентаризація.
Метою інвентаризації земель є встановлення місця розташування об'єктів землеустрою, їх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
Враховуючи інтенсивний в останні роки рух земельних ділянок, – зміну землевласників чи землекористувачів, форм власності, цільового призначення, тощо, вкрай необхідним є завершення в найближчому часі їх інвентаризації, оновлення даних інвентаризації попередніх років.
Інвентаризація земель є базовою основою для проведення нормативної грошової оцінки земель, ведення державного земельного кадастру, першим кроком виконання робіт із розмежування земель державної та комунальної власності.
Очікується, що в результаті проведення інвентаризації земель надходження від плати за землю збільшаться, внаслідок уточнення інформаційної бази оподаткування.
Законом України "Про землеустрій" на сьогодні запроваджено можливість проведення інвентаризації земель шляхом розробки відповідної технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації. Необхідно організувати розробку такої документації , на підставі якої здійснити державну реєстрацію земельних ділянок комунальної власності на території громади.
Після встановлення програмного забезпечення по обліку земель Северинівської територіальної громади буде:
- ефективніше здійснюватися облік усіх земельних ділянок на території громади;
- можливість отримувати дані з державних реєстрів щодо земельних ділянок;
- візуалізація земель громад на мапі;
- відображення ризиків недонадходжень коштів по сплаті за користування земельними ділянками.
3.3. Проведення нормативної грошової оцінки земель громади
Нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру земельного податку, орендної плати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а також при розробці показників і механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
У громаді термін використання результатів нормативної грошової оцінки минулих років пройшов. Змінилися базові дані та частково методика проведення такої оцінки, в результаті чого бюджет недоотримає значні кошти.
Відповідно до статті 18 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться:
- розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років;
- розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років.
3.4 Виготовлення проектів землеустрою
Для здобуття достовірних та повних відомостей щодо площі, складу та якісних характеристик земель, про землекористувачів та землевласників (юридичних та фізичних осіб), врегулювання суміжних меж, відведення нових земельних ділянок, зміни цільового використання земельних ділянок потребується виготовлення відповідних проектів землеустрою для потреб громади.
Організація території кожного сільськогосподарського підприємства визначалася проектами внутрігосподарського землеустрою, в яких на науковій основі визначалися типи і види сівозмін, передбачалося розміщення інфраструктури, планувалися заходи з охорони земель, їх раціонального використання та підвищення продуктивності ґрунтів тощо.
На сучасному етапі відбувається становлення агроформувань нового типу, заснованих на різних формах власності на землю, зокрема і на орендних відносинах. Більшість із них провадять свою діяльність без проектів землеустрою щодо обґрунтування організації території. Використання земельних ділянок і вирощування на них сільськогосподарських культур здійснюється переважно відповідно до кон’юнктури ринку, за відсутності заходів, які б мали забезпечувати охорону земель і відтворення родючості ґрунту.
Складання проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозмін та впорядкування угідь, як програмний захід поширюється на власників та користувачів, які використовують земельні ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на територіях загальною площею понад 100 га, відповідно до пункту 18 розділу X “Перехідні положення” Земельного кодексу України.
Вказаний захід спрямований на організацію ефективного сільськогосподарського виробництва і впорядкування сільськогосподарських угідь, раціональне використання та охорону земель, створення сприятливого екологічного середовища і поліпшення природних ландшафтів. Фінансування робіт передбачається за рахунок коштів землевласників та землекористувачів.
3.5 Розроблення топографічних планів населеного пункту масштабів 1:500
Топографічний план М 1:500 представляє собою план-карту місцевості з докладним відображенням існуючої ситуації та нанесенням всіх будов (будівель, споруд), комунікацій (вода, каналізація, електрика, тепломережі, зв'язок і т.д.), рослинності (навіть молоді дерева діаметром від 15 см), доріг, перепаду висот (рельєфу) та інших характерних особливостей досліджуваної ділянки.
Подібна робота виконується перед виробництвом якого-небудь роду проектувальних рішень, як будівельного (нове будівництво, реконструкція, підключення комунікацій, мереж зв'язку) так і землевпорядного характеру .
Для проведення будь-яких геодезичних вишукувань потрібна попередня топозйомка, яка передає всю повноту інформації про території. Також це необхідний документ при проектуванні будь-яких об'єктів - будівель, доріг, мостів, гідротехнічних конструкцій. За допомогою зйомки в масштабі 1:500 проектуються генеральні плани будівництва і розробляються креслення забудови.
Топографічні плани масштабу 1:500 використовуються:
- для складання виконавчих планів промислових підприємств, багатоповерхової забудови житлово-цивільного будівництва з мережею підземних інженерних комунікацій, генеральних планів ділянок будівництва та робочих креслень багатоповерхової забудови, для проведення вертикального планування, складання планів існуючих підземних мереж та споруд і прив'язки будівель та споруд до ділянок забудови населеного пункту;
- для кадастру населених пунктів із складною забудовою.
Топографічні плани масштабу 1:500 є основою для складання планів всього масштабного ряду.
3.6 Оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки комунальної власності та підготовка лотів для проведення земельних торгів.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Відповідно до ст. 92 Земельного кодексу України комунальні підприємства одержують в користування земельні ділянки на праві постійного користування земельною ділянкою.
Право постійного користування земельною ділянкою – це різновид права користування земельною ділянкою, коли об’єкти використовують надані їм земельні ділянки без заздалегідь визначених термінів.
Зміст права користування полягає у можливості отримання корисних властивостей земельної ділянки, тобто можливості її господарського використання з метою отримання прибутку або задоволення власних потреб.
Насамперед слід зазначити, що право землекористування є не тільки правом, а й обов’язком землекористувача. Усі землекористувачі зобов’язані оформити документи на право використовувати земельні ділянки та використовувати їх тільки за цільовим призначенням.
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» № 5245-VI, було проведено розмежування земель державної та комунальної власності. Пунктом 13 Перехідних положень даного Закону на органи місцевого самоврядування покладено зобов’язання забезпечити оформлення комунальними підприємствами, установами, організаціями права постійного користування земельними ділянками, які використовують земельні ділянки комунальної власності без документів, що посвідчують право користування ними.
Також на органи місцевого самоврядування покладено зобов’язання забезпечити визначення будівель, споруд, інших об’єктів нерухомого майна комунальної власності, право власності на які не зареєстровано, та забезпечити здійснення державної реєстрації такого права.
На теперішній час, є необхідність у виготовлені правовстановлюючих документів на землю та посвідчення права комунальної власності на неї.
Для внесення відомостей про земельні ділянки комунальної власності до Державного земельного кадастру та до Державного реєстру речових прав на нерухомого майна буде розроблятись Технічна документація щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Відповідно до ст. 136 Земельного кодексу України для проведення продажу земельних ділянок на земельних торгах (аукціоні), необхідно провести добір земельних ділянок, а також підготувати землевпорядну, містобудівну та оціночну документацію, зареєструвати право комунальної власності та визначити стартову вартість земельних ділянок (лотів).
3.7 Встановлення меж водоохоронних зон та прибережних смуг.
Вздовж річок, навколо озер, водосховищ та інших водойм з метою охорони поверхневих водних об’єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності у межах водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережні смуги.
Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною:
- для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менш як 3 га – 25м;
- для середніх річок, водосховищ на них, водойм, а також ставків площею понад 3 га – 50 м;
- для великих річок, водосховищ на них та озер – 100 м.
При крутизні схилів більше трьох градусів мінімальна ширина прибережної захисної смуги подвоюється.
Відсутність планово-картографічних матеріалів і невизначеність на місцевості меж водоохоронних зон та прибережних захисних смуг призводять до порушень земельного і водного законодавства при їх використанні.
Прибережні захисні смуги встановлюються за окремими проектами землеустрою.
Межі встановлених прибережних захисних смуг і пляжних зон зазначаються в документації із землеустрою, кадастрових планах земельних ділянок, а також у містобудівній документації.
Прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності.
Проектною документацією із землеустрою визначаються охоронні території водоохоронних зон та прибережних смуг та встановлюється режим використання даних територій.
3.8 Проведення рекультивації земель
Одним із важливих напрямів діяльності у сфері охорони природи є рекультивація земель.
Рекультивації підлягають землі, які зазнали змін у структурі рельєфу, екологічному стані ґрунтів і материнських порід та в гідрологічному режимі внаслідок проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт.
Приведення цих земельних ділянок до придатного для використання стану є одним з основних заходів цієї Програми.
Упродовж терміну реалізації Програми розроблення проектної документації на землях комунальної власності для рекультивації порушених земель здійснюватиметься з метою повернення порушених земельних ділянок, в тому числі внаслідок забруднення твердими побутовими відходами, загальною орієнтовною площею 10,00 га, до стану, придатного для використання, а також відновлення функцій порушених земель.
Фінансування робіт з рекультивації порушених земель передбачається за рахунок місцевого та державного бюджетів.
3.9 Виготовлення експертної грошової оцінки земельних ділянок
Експертна грошова оцінка земельних ділянок та прав на них проводиться з метою визначення вартості об'єкта оцінки. Цей вид грошової оцінки використовується при здійсненні цивільно-правових угод щодо земельних ділянок та прав на них.
4. Фінансове забезпечення Програми
Фінансове забезпечення заходів, передбачених Програмою здійснюється за рахунок сільського бюджету, коштів юридичних та фізичних осіб, інших джерел, що не заборонені чинним законодавством.
Головним розпорядником бюджетних коштів з виконання заходів Програми є Северинівська сільська рада.
5. Механізм забезпечення реалізації Програми
Конституцією України визначено, що земля є основним національним багатством і перебуває під особливою охороною держави. Держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки.
У Програмі визначено основні напрямки регулювання та розвитку земельних відносин на території Северинівської сільської територіальної громади ними слід вважати:
землевпорядні роботи з обов'язковим урахуванням не лише соціально-економічних, а й економічних чинників і вимог, а також радикальні зміни у формах, характері та структурі використання земель;
створення обліку землі, складання планів земельно-господарського землеустрою, інвентаризації земель, вжиття заходів щодо забезпечення усунення порушень у сфері земельних відносин тощо.
Програма має сприяти активізації процесу загального розвитку земельних відносин у громаді і визначити механізми, за допомогою яких можливо в найкоротші строки досягти зазначених цілей та докорінно поліпшити охорону земельних ресурсів. Позитивний ефект від реалізації передбачених заходів буде більшим і настане раніше тільки за умови їх своєчасного виконання, що в свою чергу, залежить від повного та своєчасного їх фінансування на всіх рівнях. Основним замовником та координатором у реалізації заходів Програми являється Северинівська сільська рада.
6.Очікувані результати виконання програми
Передбачені Програмою заходи планується здійснити протягом 2024 – 2026 років.
Проведення робіт, пов'язаних з розробкою проектів землеустрою та технічних документацій населених пунктів сільської ради, дасть змогу упорядкувати відомості про земельні ділянки і землекористувачів, вирішувати питання забудови, планування і зонування, створити реальний банк даних про наявність усіх земельних ділянок на території громади.
Також роботи пов’язані з оновленням меж населених пунктів, встановленням прибережних захисних смуг, дадуть можливість остаточно визначити компетенцію сільської ради в частині розпорядження землями, сприятимуть належному оподаткуванню територій та додатковим бюджетним надходженням, а також забезпечать подальше впорядкування територій із визначенням перспектив розвитку сільської громади.
В цілому по Северинівській сільській раді збільшаться надходження коштів до бюджету від сплати земельного податку та оренди землі, зокрема це буде забезпечено проведенням та своєчасним оновлення грошової оцінки, що дозволить збільшити бюджетні надходження від плати за землю, а для сільської ради це стане гарантією стабільного наповнення місцевого бюджету на наступні 3 роки.
У цілому по сільській раді:
покращиться ведення обліку всіх категорій земель в результаті чого
збільшаться надходження коштів до бюджету від сплати земельного податку та орендної плати;
підвищиться ефективність використання земель комунальної власності;
вирішаться питання раціонального використання земель несільськогосподарського призначення;
посилиться контроль за використанням та охороною земель.
7. Контроль за виконанням програми.
Контроль за виконанням цієї Програми здійснюють: постійна комісія Северинівської сільської ради з питань містобудування, будівництва , земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, житлово - комунального господарства, комунальної власності, промисловості, підприємництва та сфери послуг (голова комісії Володимир ПІЯКІВСЬКИЙ)
Секретар сільської ради Надія Д’ЯКОН
Додаток №1
до програми «Регулювання та розвитку земельних відносин на території Северинівської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки»»
Ресурсне забезпечення програми Регулювання та розвитку земельних відносин на території Северинівської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки» тис. грн
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання заходів Програми |
2024 рік |
2025 рік |
2026 рік |
Всього витрат на виконання заходів Програми |
1 |
2 |
|
3 |
6 |
Обсяг ресурсів всього, в тому числі: |
550 |
780 |
570 |
1900 |
державний бюджет |
0 |
0 |
0 |
0 |
обласний бюджет |
0 |
0 |
0 |
0 |
бюджет Северинівської сільської ТГ |
550 |
780 |
570 |
1900 |
кошти не бюджетних джерел |
0 |
|
0 |
0 |
Секретар сільської ради Надія Д’ЯКОН
Додаток №2
до програми «Регулювання та розвитку земельних відносин на території Северинівської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки»»
ПЕРЕЛІК
напрямів, завдань і заходів Програми «Регулювання та розвитку земельних відносин на території Северинівської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки»
ПЕРЕЛІК
напрямів, завдань і заходів Програми «Регулювання та розвитку земельних відносин на території Северинівської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки»
№ п/п
|
Назва напряму (пріоритетні завдання) |
Заходи програми |
Строк виконання |
Виконавці |
Орієнтовні обсяги фінансування, тис.грн., у тому числі |
Джерела фінансування, грн. |
Очікуваний результат |
|||
всього |
2024 |
2025 |
2026 |
|||||||
1. |
Здійснення заходів із землеустрою на території Северинівської сільської територіальної громади |
1.Розроблення схем землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць |
2024 – 2026 роки
2024 – 2026 роки |
Северинівська сільська рада
|
50 |
20 |
10 |
20 |
Бюджет Северинівської сільської ради та інші джерела, які не заборонені діючим законодавством
Бюджет Северинівської сільської ради та інші джерела, які не заборонені діючим законодавством
|
У цілому по сільській раді: покращиться ведення обліку всіх категорій земель в результаті чого збільшаться надходження коштів до бюджету від сплати земельного податку та орендної плати; підвищиться ефективність використання земель комунальної власності; вирішаться питання раціонального використання земель , посилиться контроль за використанням та охороною земель. |
2.Розроблення проектів землеустрою щодо встановлення меж територій територіальної громади |
100 |
- |
100 |
- |
||||||
3.Розроблення проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальної одиниці |
60 |
- |
- |
60 |
||||||
4.Розроблення містобудівної документації, яка одночасно є документацією із землеустрою (комплексний плани просторового розвитку територій територіальної громади, генеральні плани населених пунктів, детальні плани територій) |
400 |
- |
200 |
200 |
||||||
5.Розроблення проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів: (Парку-пам'ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення « Олександрівський парк» та Ботанічної пам'ятки природи місцевого значення « Стодульські платани |
50 |
50 |
- |
- |
||||||
6.Розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок |
50 |
20 |
20 |
10 |
||||||
7.Розроблення проектів землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб |
30 |
10 |
10 |
10 |
||||||
8.Розроблення проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь |
60 |
20 |
20 |
20 |
||||||
9.Розроблення проекті землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів |
30 |
10 |
10 |
10 |
||||||
10.Розроблення проектів землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) |
50 |
20 |
20 |
10 |
||||||
11.Розроблення робочих проектів землеустрою |
50 |
20 |
20 |
10 |
||||||
12.Розроблення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) |
50 |
20 |
20 |
10 |
||||||
13.Розроблення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту |
30 |
10 |
10 |
10 |
||||||
14.Розроблення технічних документацій із землеустрою щодо поділу та об’єднання земельних ділянок |
30 |
10 |
10 |
10 |
||||||
15.Розроблення технічних документаціїй із землеустрою щодо інвентаризації земель |
200 |
60 |
100 |
40 |
||||||
16.Розроблення технічних документацій із землеустрою щодо резервування цінних для заповідання територій та об’єктів |
30 |
10 |
10 |
10 |
||||||
17.Розроблення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення меж режимоутворюючих об’єктів культурної спадщини. |
30 |
10 |
10 |
10 |
||||||
18..Розроблення топографічних планів населеного пункту масштабів 1:500 |
50 |
20 |
20 |
10 |
||||||
19. Виготовлення нормативної грошової оцінки земель Северинівської сільської територіальної громади |
200 |
50 |
100 |
50 |
||||||
20..Виготовлення експертної грошової оцінки земельних ділянок Северинівської сільської територіальної громади. |
30 |
10 |
10 |
10 |
||||||
21.Здійсненню заходів щодо встановленню меж водоохоронних зон та прибережних смуг для забезпечення раціонального використання природоохоронної території з режимом обмеженої господарської діяльності. |
30 |
10 |
10 |
10 |
||||||
22..Запровадження ефективних механізмів ринку землі, у тому числі проведення земельних торгів у формі аукціону. |
30 |
10 |
10 |
10 |
||||||
23.Проведення заходів з меліорації земель та забезпечення функціонування об’єктів інженерної інфраструктури меліоративних систем у належному стан. |
30 |
10 |
10 |
10 |
||||||
24.Паспортизація усіх водних об’єктів. |
40 |
20 |
20 |
- |
||||||
25.Встановлення програмного забезпечення щодо обліку земель Северинівської сільської територіальної громади .
|
190 |
130 |
30 |
30 |
||||||
ВСЬОГО |
1900 |
550 |
780 |
570 |