42 сесія 8 скликання Про затвердження Програми з управління майном комунальної власності Северинівської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки
УКРАЇНА
СЕВЕРИНІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
ЖМЕРИНСЬКОГО РАЙОНУ
ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
рішення №
від « 21 » лютого 2024 року 42 сесія 8 скликання
с. Северинівка
Про затвердження Програми з управління майном комунальної власності Северинівської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки
З метою забезпечення виконання заходів, направлених на підвищення ефективності використання об’єктів нерухомого майна комунальної власності Северинівської сільської територіальної громади, забезпечення надходження коштів від приватизації, оренди майна до бюджету громади, відповідно до Конституції України, Закону України «Про оренду державного та комунального майна», керуючись пунктом 22 глави 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільська рада вирішила:
1.Затвердити Програму з управління майном комунальної власності Северинівської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки (додається).
2.Фінансовому відділу Северинівської ради (Наталя ГАМАРНИК) передбачити видатки на реалізацію заходів Програми в межах можливостей бюджету.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань планування фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку ( Володимир БАЛАН).
Секретар сільської ради Надія Д’ЯКОН
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням 42 сесії 8 скликання
№ від 21 лютого 2024 року
П Р О Г Р А М А
з управління майном комунальної власності
Северинівської сільської територіальної громади
на 2024-2026 роки
с. Северинівка
Паспорт
Програми з управління майном комунальної власності Северинівської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки
1. |
Ініціатор розроблення програми |
Северинівська сільська рада |
2. |
Розробник програми |
Северинівська сільська рада |
3. |
Відповідальний виконавець програми |
Северинівська сільська рада |
4. |
Учасники програми |
Северинівська сільська рада, фінансовий відділ Северинівської сільської ради, відділ освіти молоді та спорту Северинівської сільської ради, комунальні заклади Северинівської сільської ради |
5. |
Головний розпорядник коштів |
Северинівська сільська рада та її виконавчі органи, комунальні заклади |
6. |
Термін реалізації програми |
2024 - 2026роки |
7. |
Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні програми |
Сільський бюджет |
8. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми в 2024 -2026 роки
|
1500 тис. грн.
|
І. Загальні положення
1.1. Програма з управління майном комунальної власності Дубенської міської територіальної громади на 2024-2026 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про оренду державного та комунального майна», Закону України «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності», Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна», Бюджетного кодексу України, Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України.
1.2. Програма визначає основну мету, завдання, способи реалізації функцій з управління майном комунальної власності Северинівської сільської територіальної громади та порядок їх фінансування, затверджується рішенням сесії Северинівської сільської ради.
1.3. Відносини, що виникають у процесі реалізації функцій Програми, які не регламентовані Програмою, регулюються Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», діючим законодавством з питань оренди, власності, приватизації, нормативними актами, рішеннями Северинівської сільської ради та її виконавчого комітету.
ІІ. Мета Програми
2.1. Головною метою Програми є раціональне та ефективне управління майном комунальної власності Северинівської сільської територіальної громади для задоволення потреб територіальної громади та суб’єктів підприємницької діяльності, а також забезпечення стабільного наповнення дохідної частини бюджету Северинівської сільської територіальної громади.
2.2. Майнові операції, які здійснюються з об’єктами комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, зменшувати обсяги надходжень коштів до бюджету та погіршувати умови надання послуг населенню.
IІІ. Основні напрямки Програми
3.1. Облік майна комунальної власності: ведення бази даних майна, облік основних засобів, виявлення неліквідного майна, забезпечення технічної документації та правовстановлюючої документації, передача майна комунальної власності у межах громади, списання майна тощо;
3.2. Передача об’єктів комунальної власності в оренду: виявлення об’єктів для оренди, підготовка необхідного пакету документів для передачі в оренду, укладання договорів оренди, нарахування та облік орендної плати тощо;
3.3. Відчуження майна комунальної власності: виявлення об’єктів для відчуження, відчуження, у тому числі приватизація, передача до інших форм власності, підготовка необхідного пакету документів для проведення аукціонів, укладення договорів тощо;
3.4. Приймання об’єктів до комунальної власності: набуття права власності шляхом приймання в комунальну власність майна з інших форм власності, набуття права власності на безхазяйну річ (майно), знахідку, від умерлу спадщину, підготовка необхідного пакету документів, забезпечення технічної документації та правовстановлюючої документації тощо.
IV. Основні завдання та заходи Програми
4.1. Облік майна комунальної власності
4.1.1. Облік майна комунальної власності здійснюється відповідно до Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, законодавчих та нормативних документів з бухгалтерського обліку, статутів та положень юридичних осіб комунальної власності, нормативно-правових актів місцевого рівня, рішень Северинівської сільської ради та її виконавчого комітету.
4.1.2. У межах наданих повноважень Северинівської сільської рада та виконавчі органи здійснюють:
- ведення бази даних комунального майна;
- облік майна відповідно до наданої юридичними особами комунальної власності бухгалтерської документації (матеріали інвентаризації майна, баланс тощо);
- забезпечення виготовлення необхідної технічної документації та правовстановлюючої документації на нерухоме майно територіальної громади;
- аналіз руху майна, обробку інформації про склад комунального майна на звітну дату, оперативне оновлення даних у зв’язку з відчуженням, надходженням та зносом майна;
- проведення аналізу правомірності продажу, списання з балансу юридичних осіб комунальної власності основних засобів;
- передачу об’єктів комунальної власності у державну власність та іншим власникам (підготовка необхідних документів (рішення міської ради, розпорядження міського голови, акт приймання-передачі, листи до відповідних органів);
- участь у роботі комісій по списанню майна, передачі майна до комунальної власності, також у роботі комісій з реорганізації, ліквідації підприємств комунальної власності.
4.2. Передача об’єктів комунальної власності в оренду
4.2.1. Передача об’єктів комунальної власності в оренду здійснюється відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», інших законодавчих та нормативних актів, що стосуються оренди об’єктів комунальної власності, рішень Северинівської сільської ради та її виконавчого комітету, у тому числі рішень щодо передачі в оренду комунального майна.
4.2.2. У межах наданих повноважень з оренди майна Северинівська сільська рада та виконавчі органи:
- виявляє об’єкти для передачі в оренду;
- проводить підготовку об’єктів для оренди (здійснюється замовлення технічної документації, правовстановлюючої документації та незалежної оцінки майна);
- відповідно до діючого законодавства готує проєкти договорів оренди (нежитлових приміщень, цілісних майнових комплексів, обладнання тощо) та проєкти додаткових угод до договорів оренди з перерахунком орендної плати у разі зміни площі оренди, напрямку використання орендованого майна, передачі орендованого майна або його частини в суборенду та змін до договору оренди з інших підстав, передбачених в умовах договору;
- відповідно до діючого законодавства проводить підготовку документації для нотаріального посвідчення договорів оренди будівель або інших капітальних споруд (їх окремих частин) комунальної власності, якщо вони укладені за результатами електронного аукціону строком більше ніж на п’ять років;
- відповідно до діючого законодавства та на підставі відповідних рішень ради та її виконавчого комітету укладає договори оренди нерухомого майна територіальної громади з орендарями – фізичними та юридичними особами, а також додаткові угоди про зміни до договорів оренди;
- здійснює нарахування та контроль надходження орендної плати (видає рахунки, акти звірки, акти виконаних робіт тощо);
- контролює надходження орендної плати, вживає заходів щодо орендарів по ліквідації заборгованості з орендної плати;
- проводить обстеження об’єктів, переданих в оренду та здійснює контроль за виконанням зобов’язань, передбачених договорами оренди;
- організовує підготовку до проведення аукціонів з передачі в оренду майна;
- готує оголошення про проведення аукціонів з передачі об’єктів в оренду та аукціонів на продовження діючих договорів оренди, оприлюднює їх на офіційному вебсайті;
- готує листи-попередження орендарям при порушеннях умов договорів оренди та готує розрахунки, які необхідні для вчинення нотаріусом виконавчого напису щодо стягнення заборгованості по орендній платі або стягнення заборгованості по орендній платі в судовому порядку.
4.3. Відчуження майна комунальної власності
4.3.1. Відчуження майна комунальної власності здійснюється на підставі рішень сесії Северинівської сільської ради та у відповідності до Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна».
4.3.2. Передача майна, яке є об’єктом права комунальної власності Северинівської сільської територіальної громади, у державну власність здійснюється на підставі рішень Северинівської сільської ради в порядку, встановленому Законом України «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності».
4.3.3. Приватизація об’єктів комунальної власності Северинівської сільської територіальної громади проводиться у відповідності до законодавства України, що стосується приватизації, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», інших законодавчих та нормативних актів, що стосуються комунальної власності та рішень Северинівської сільської ради.
4.3.4. З метою забезпечення виконання завдань з приватизації Северинівська сільська рада :
- готує проєкти рішень Северинівської сільської ради з питань приватизації та відчуження комунального майна;
- готує та подає на затвердження перелік об’єктів нерухомого майна Северинівської сільської територіальної громади, які підлягають приватизації шляхом продажу через аукціон;
- проводить підготовку об’єктів до приватизації (відчуження) (здійснюється замовлення технічної документації, правовстановлюючої документації та незалежної оцінки майна з рецензуванням);
- готує інформацію про об’єкти малої приватизації та оприлюднює її на офіційному вебсайті;
- укладає договори купівлі-продажу та здійснює контроль за їх виконанням;
- надає консультативну допомогу з питань приватизації та відчуження комунального майна.
4.4. Приймання об’єктів до комунальної власності
4.4.1. Передача до комунальної власності об’єктів права державної власності, спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст та інших форм власності здійснюється відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності», нормативно-правових актів місцевого рівня.
4.4.2. Прийняття об’єктів у комунальну власність Северинівської сільської територіальної громади можливо здійснити за умови надання необхідних документів (технічна документація, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж, а також документи, що встановлюють право на об’єкт) стороною, яка буде передавати об’єкт.
4.4.3. Набуття права власності шляхом передачі в комунальну власність з інших форм власності: з державної, спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст та інших форм власності здійснюється відповідно до Закону України «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», нормативно-правових актів місцевого рівня та рішень Северинівської сільської ради.
V. Результативні показники виконання Програми
5.1. Виконання Програми забезпечить:
- раціональне управління майном;
- утримання в належному технічному стані та поліпшення стану об’єктів комунальної власності в результаті передачі майна в оренду;
- надходження коштів до бюджету Северинівської сільської територіальної громади.
VІ. Фінансування Програми
6.1. Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів бюджету Северинівської сільської територіальної громади, відповідно до додатку до Програми, шляхом затвердження бюджетних призначень головним розпорядникам коштів.. Обсяги фінансування визначаються Северинівської сільської радою в залежності від реальних можливостей бюджету при його затвердженні на відповідні роки.
6.2. Використання коштів здійснюється за такими напрямками (заходами):
6.2.1. Проведення інформаційної діяльності з питань взяття на облік, здачі в оренду та продажу об’єктів комунальної власності, оплата послуг сторонніх осіб, залучених до роботи, яка пов’язана з постановкою на облік комунального майна, оплата послуг з експертної оцінки майна, оплата робіт та послуг з проведення інвентаризації та виготовлення технічної документації на об’єкти комунальної власності, оплата робіт та послуг, які пов’язані з оформленням та реєстрацією права власності на комунальне майно, оплата робіт та послуг, пов’язаних з підготовкою робіт для проведення аукціонів з передачі в оренду та продажу комунального майна, оплата науково-технічних послуг з питань інженерії, консультативних послуг з питань оцінювання тощо;
6.2.2. Виготовлення проєктів землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодження служб, присвоєння кадастрового номера земельної ділянки, архітектурно-інженерні та планувальні послуги тощо;
6.2.3. Оплата господарських та господарсько-договірних робіт, послуг, претензійно-позовної роботи, нотаріальної роботи тощо;
6.2.4. Оплата послуг з юридичного консультування та юридичного представництва;
6.2.5. Оплата робіт з виготовлення проєктно-кошторисної документації, експертизи та виконання поточного і капітального ремонту об’єктів комунальної власності.
6.3. Розрахунок видатків проводиться щороку з наступним затвердженням на сесії Северинівської сільської ради.
VІІ. Контроль за виконанням Програми
7.1. Інформація про хід і результати виконання Програми заслуховується щорічно на постійних комісіях та пленарному засіданні сесії Северинівської сільської ради
Секретар сільської ради Надія Д’ЯКОН
Додаток 1
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення 42 сесії сільської ради 8 скликання
від 21 лютого 2024 р. №
Ресурсне забезпечення Програми з управління майном комунальної власності Северинівської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки
тис. грн.
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми |
1 етап виконання Програми |
Всього витрат на виконання заходів Програми
|
||
2023 рік тис.грн |
2024 рік тис.грн
|
2025 рік тис.грн |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Обсяг ресурсів всього, в тому числі: |
500,0 |
500,0 |
500,0 |
1500,0 |
Державний бюджет |
0 |
0 |
0 |
0
|
Обласний бюджет |
0 |
0 |
0 |
0
|
Бюджет Северинівської територіальної громади |
500,0 |
500,0 |
500,0 |
1500,0 |
Кошти не бюджетних джерел
|
0 |
0 |
0 |
0
|
Секретар сільської ради Надія Д’ЯКОН
Додаток 2
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення 42 сесії сільської ради 8 скликання
від 21 лютого 2024 р. №
Фінансове забезпечення завдань та заходів Програми з управління майном комунальної власності Северинівської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки
№ з/п |
Назва заходу Програми |
Виконавці |
Термін виконання |
Джерела фінансування |
Кошти, які необхідні для фінансування заходів, тис. грн |
||
2024 |
2025 |
2026 |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1. |
Проведення інформаційної діяльності з питань взяття на облік, здачі в оренду та продажу об’єктів комунальної власності, оплата послуг сторонніх осіб, залучених до роботи, яка пов’язана з постановкою на облік комунального майна, оплата послуг з експертної оцінки майна, оплата робіт та послуг з проведення інвентаризації та виготовлення технічної документації на об’єкти комунальної власності, оплата робіт та послуг, які пов’язані з оформленням та реєстрацією права власності на комунальне майно, оплата робіт та послуг, пов’язаних з підготовкою робіт для проведення аукціонів з передачі в оренду та продажу комунального майна, оплата науково-технічних послуг з питань інженерії, консультативних послуг з питань оцінювання тощо |
Северинівська сільська рада та виконавчі органи |
2024-2026 |
Бюджет громади |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
2. |
Виготовлення проєктів землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодження служб, присвоєння кадастрового номера земельної ділянки, архітектурно-інженерні та планувальні послуги тощо |
Северинівська сільська рада та виконавчі органи |
2024-2026 |
Бюджет громади |
200,0 |
200,0 |
200,0 |
3. |
Оплата господарських та господарсько-договірних робіт, послуг, претензійно-позовної роботи, нотаріальної роботи тощо |
Северинівська сільська рада та виконавчі органи |
2024-2026 |
Бюджет громади |
30,0 |
30,0 |
30,0 |
4. |
Оплата послуг з юридичного консультування та юридичного представництва |
Северинівська сільська рада та виконавчі органи |
2024-2026 |
Бюджет громади |
30,0 |
30,0 |
30,0 |
5. |
Оплата робіт з виготовлення проєктно-кошторисної документації, експертизи та виконання поточного і капітального ремонту об’єктів комунальної власності |
Северинівська сільська рада та виконавчі органи |
2024-2026 |
Бюджет громади |
140 |
-140 |
140- |
Загальна вартість Програми за джерелами фінансування |
Бюджет громади |
500 |
500 |
500 |
Секретар сільської ради Надія Д’ЯКОН