Штраф за тонування Україна. Що таке тонування і чи потрібне воно?
Під тонуванням скла автомобіля слід розуміти зміну колірних і відображаючих властивостей вікон автомобіля. У тонованому автомобілі ми відчуваємо себе затишніше і безпечніше з точки зору комфорту і конфіденційності. У той же час, тонування скла автомобіля, особливо в темний час доби або в дощову погоду може стати причиною дорожньо-транспортної пригоди. Погана передача кольору є одним з головних і істотних недоліків тонованого скла. Варто зазначити, що в українському законодавстві термін «тонування лобового скла автомобіля» відсутній.
Згідно п. 31.4.7 Правил дорожнього руху України (далі - ПДР України) «забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством за наявності таких технічних несправностей і невідповідності таким вимогам, зокрема: встановлені на скло додаткові предмети або нанесено покриття, які обмежують оглядовість з місця водія, і погіршують його прозорість, крім самоклеючої мітки радіочастотної ідентифікації про проходження обов'язкового технічного контролю транспортним засобом, яка розміщується в правій верхній частині вітрового скла (на внутрішній стороні) транспортного засобу, що підлягає обов'язковому технічному контролю.
У примітці п. 31.4.7 «В» також зазначено, що на верхній частині вітрового скла автомобілів і автобусів можуть бути прикріплені прозорі кольорові плівки. Дозволяється застосовувати тоноване скло (крім дзеркальних), світлопропускання яких відповідає вимогам ГОСТ 5727-88. Дозволяється застосовувати занавіски на бокових вікнах автобусів.
Допустима норма тонування в Україні відповідно до Держстандарту 5727-88, - для лобового скла авто не менше 75%, бічного скла не менше 70%, заднього скла - обмежень немає.
Скло з світлопропускною здатністю менше 70% додатково маркується відповідним знаком. Тоноване вітрове скло не повинно спотворювати правильне сприйняття білого, жовтого, червоного, зеленого і блакитного кольорів.
Перевірка світлопропускної здатності повинна здійснюватися спеціальним приладом «Тауметром», даний прилад підлягає щорічній перевірці (сертифікації), під час перевірки співробітник повинен дотримуватися погодних умов, заборонено проводити перевірку в туман, морозну погоду, а також в снігопад. Перевірка здійснюється тільки за таких умов: - температура повітря +20 градусів за Цельсієм +- 5%; - вологість повітря 40 - 80%; - при перевірці пристрій повинен підключатися до ДБЖ.
Інспектори патрульної поліції мають право проводити процедуру вимірювання тонування на стаціонарних постах, у разі відсутності чинного технічного талона або в разі, коли співробітник встановив візуальне порушення.
Тауметр як вимірювальний прилад, обов'язково повинен бути сертифікованим і мати свідоцтво про проходження метрологічної повірки. Для достовірного відображення тауметром вихідних даних зверніть увагу на таке:
- обов'язкова наявність пломби на приладі;
- відповідність відбитка на пломбі даним в свідоцтві про проведену державну повірку;
- наявність етикетки із зазначеним терміном наступної повірки в разі відсутності свідоцтва про проведену державну повірку;
- фіксація всіх проведених перевірок відповідності метрологічним нормам в паспорті приладу;
- перед використанням технічного засобу рекомендується проводити калібрування для задання еталонних значень. Процедура полягає у введенні нульових показників, що досягається шляхом об'єднання джерела випромінювання і приймача тільки один з одним;
- для виведення середнього значення рекомендується здійснити заміри тричі і в різних точках скла;
- слід строго дотримуватися вказівок в інструкції конкретного типу пристрою;
- рекомендується проводити вимірювання на чистому і сухому склі.
Для підтвердження відповідності тонування скла нормам, що встановлені ГОСТом 5727-88, необхідно провести вимірювання світлопропускання в випробувальній лабораторії з діючою ліцензією на проведення технічних випробувань та досліджень транспортних засобів. За результатами такого дослідження видається сертифікат на відповідність автомобіля Правила № 43 ЄЕК ООН «Скло безпечне для наземного транспорту». Також обов’язковою є процедура перевірки коефіцієнта світлопропускання, що здійснюється під час проходження автомобілем обов'язкового технічного огляду.
У відповідності до частини 1, 4 статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена відповідальність водія за керування транспортним засобом, що має технічні несправності, з якими відповідно до встановлених правил експлуатація його забороняється, або переобладнаний з порушенням відповідних правил, норм і стандартів, що тягне за собою накладення штрафу в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 340 грн.
«При повторному протягом року вчиненні будь-якого з порушень, передбачених частинами першою - третьою цієї статті, - тягне за собою позбавлення права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців або адміністративний арешт на строк від п'яти до десяти діб».
Додатково отримати безоплатну первинну чи вторинну правову допомогу в Жмеринському бюро правової допомоги можна звернувшись письмово за поштовою адресою Жмеринського бюро правової допомоги : 23100, Вінницька обл., м.Жмеринка, вул.Валерія Брезденюка, 19, на електронну пошту чи за телефоном : (04332) 5-23-78
Начальник відділу «Жмеринське
бюро правової допомоги» В.С. Цимбал