“Доступні ліки”, електронний рецепт та алгоритм дій пацієнта в аптеці. Роз’яснення НСЗУ
За урядовою програмою «Доступні ліки» пацієнти з серцево-судинними захворюваннями, бронхіальною астмою чи діабетом ІІ типу можуть отримати ліки безкоштовно або з незначною доплатою. Як пацієнт може безперешкодно отримати лікарські засоби, пояснюють у Національній службі здоров’я України.
Електронний рецепт на «Доступні ліки» – це електронний документ, який створюється в електронній системі охорони здоров’я та дає можливість отримувати лікарські засоби безоплатно чи з незначною доплатою за програмою реімбурсації “Доступні ліки”.
Електронний рецепт складається з 16-значного номеру та 4-значного коду підтвердження.
Термін дії електронного рецепта складає 30 днів. Протягом цього часу, пацієнт має змогу отримати виписані йому ліки в будь-якій аптеці України, яка уклала договір про реімбурсацію з НСЗУ.
Щоб отримати “Доступні ліки”, пацієнту потрібно:
1. Повідомити працівникові аптеки 16-значний номер рецепта будь-яким доступним шляхом: продиктувати усно, надати роздруковану інформаційну пам’ятку, надати записку із виписаним на неї номером рецепта, показати увімкнений екран свого телефону з відкритим СМС-повідомленням тощо.
2. Фармацевт пропонує пацієнту наявні лікарські засоби на вибір – спочатку безоплатні, а потім з доплатою.
3. Далі пацієнту потрібно переконатись:
чи є в наявності саме те торговельне найменування лікарського засобу і виробництва, яке бажає отримати пацієнт?
чи кількість лікарського засобу запропонована в повному обсязі?
чи буде доплата за обраний лікарський засіб і в якому розмірі?
якщо так, чи згоден пацієнт доплачувати таку суму?
Важливо. Якщо відповідь на одне або декілька запитань наведених вище “ні”, то пацієнт не повинен називати або показувати фармацевту 4-значний код підтвердження.
4. У разі, якщо пацієнта все влаштовує, він називає код підтвердження, якщо необхідно, здійснює доплату, а фармацевтичний працівник – накладає електронний підпис. Все, рецепт погашено. Після цього пацієнт отримує призначені ліки.
5. Якщо у даній аптеці немає саме того лікарського засобу, який бажає отримати пацієнт, він не називає код підтвердження рецепта, і має змогу звернутися до іншої аптеки. Або замовити той лікарських засіб, який відсутній в аптеці у момент звернення пацієнта.
НСЗУ Національна служба здоров’я України